۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۵۱۳۱۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

جبهه مقاومت قاطعانه در برابر دشمن بایستد | تقویت بنیه دفاعی سرمایه است

جبهه مقاومت قاطعانه در برابر دشمن بایستد | تقویت بنیه دفاعی سرمایه است
نماینده خبرگان با اشاره به تأکید قرآن کریم برای تقویت بنیه نظامی جامعه اسلامی گفت: امت اسلام باید به اندازه ای قوی باشد که لرزه بر اندام دشمن بیندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده خبرگان رهبری در تفسیر آیاتی از سوره مبارکه انفال گفت: به فرموده قرآن کریم جبهه مقاومت باید خود را تقویت و در برابر ظالمان و دشمن قاطعانه ایستادگی کند.

وی با اشاره به ماجرای صلح پیامبر و کفار افزود: برخی تصور کردند که پیامبر بعد از عهد شکنی کفار باز هم عهد بستند در حالی که پیامبر تنها یک بار عهد بستند و طرف مقابل عهد شکنی کرد مانند رفتار آمریکای جنایتکار در برجام که دائما عهدشکنی کردند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید اگر در میدان نبرد با متجاوز روبه رو شدید به او گوشمالی بدهید که درس عبرت کسانی باشند که در پشت پرده قرار دارند و پشیمان شوند؛ حمله سپاهیان اسلام به پایگاه عین الاسد آمریکا مصداق عمل به این آیه شریف بود چرا که درس عبرتی برای آمریکایی ها و دشمنان شد، در 8 سال دفاع مقدس هم بر اساس فرمایش قرآن قاطعانه در برابر دشمن ایستادیم و درس عبرتی به همه دشمنان دادیم.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید اگر احساس کردید که دشمنان درصدد عهدشکنی هستند و نشانه های عهد شکنی آشکار شد باید به آن ها اعلام کنید که به این عهد و پیمان پایبند نیستید، یکی از درس های اخلاق و جوانمردی اسلام این است که می فرماید مخفیانه پیمان را کنار نگذار بلکه آن را به طرف پیمان شکن اعلام کن.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ابراز داشت: بر اساس روایات اگر در برابر پیمان شکن، پیمان شکنی شود وفای به خدا کرده ایم و اگر انسان در چنین شرایطی پایبند به عهد باشید مورد رضایت الهی نخواهد بود.

وی با اشاره به تأکید قرآن کریم برای تقویت بنیه نظامی جامعه اسلامی عنوان کرد: خداوند متعال دستور صریح داده هرچه می توانید در برابر دشمن خود را تقویت کنید که شامل ابعاد نظامی، اقتصادی، سیاسی و مسائل دیگر می شود، مرز این تقویت تا جایی است که در دشمن دلهره ایجاد کند.

نماینده خبرگان با بیان این که امت اسلام باید به اندازه ای قوی باشد که لرزه بر اندام دشمن بیندارد، خاطرنشان کرد: این تقویت قدرت دشمنان آشکار و پنهان را ناراحت می کند همانگونه که در جریان پرتاپ ماهواره توسط دلیر مردان سپاه مشاهده کردیم که برخی منافقان داخلی با دشمنان خارجی هماهنگ شدند، هر اندازه در زمینه تقویت بنیه دفاعی و ملی تلاش کنیم سرمایه است و هر اندازه در مسیر تقویت بنیه دفاعی هزینه کنیم باز خواهد گشت.

وی اضافه کرد: قرآن کریم می فرماید اگر آن ها متواضعانه تقاضای صلح کردند تو نیز به صلح روی آور و به خدا توکل کن، حتما به این نکته توجه داشته باشیم که تقاضای صلح طرف مقابل باید متواضعانه باشد نه از موضع فشار و زور.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که دین اسلام جنگ طلب نیست، گفت: اسلام صلح عادلانه را می پذیرد اما باید به نکاتی توجه داشت، بعد از صلح باید به شدت مراقب بود چرا که گاهی دشمن نزدیک می شود تا ضربه بزند، نکته مهم دیگر این است که صلح باید در چارچوب مقاومت باشد صلح به معنای عقب نشینی و کوتاه آمدن از اصول نیست.

محمد قمین
ارسال نظرات